Než kolem sebe začnete chrlit tisíce dopisů, je důležité ujasnit si dvě věci: koho chcete direct mailem oslovit a co na něj platí? Komu napsat a jaký trumf vytáhnout, aby nabídce nemohl odolat?
To, od čeho se všechno ostatní odvíjí, je cílová skupina (tedy ti, na které budete dopis posílat). Zvolit si můžete své stávající zákazníky nebo zabrouzdat do vod zcela neznámých
Komu ale konkrétně dopis směřovat? Není to vždy tak jednoduché, jak se to může zdát.
Ukažme si to na dvou případech:
Případ 1: Prodáváte kancelářské potřeby firmám. Nabídkou multifunkčního pera, které umí samo psát, zaujmete spíše administrativu. Je ale sama zodpovědná za nákup nebo čeká na schválení vedení? A co přeskočit back office a napsat rovnou managementu? Napadne je vůbec, že by mohlo pero jejich tým zajímat? Budou se vůbec takovou maličkostí, jako je kancelářské vybavení, zabývat, když mají na starost obchody firmy?
Případ 2: Nabízíte internet domácnostem. Bude lepší, když pošlete dopis muži, u kterého je pravděpodobnější, že bude technickým parametrům a Vašim výhodám rozumět, nebo ženě, která by mohla doma držet kasu a mít konečné slovo v tom, co se pořídí? Nebo pošlete dopis zkrátka méně osobitě jakožto "obyvatelům domu 56", případně "hlavě rodiny"?
Pokud znáte své zákazníky a jejich zvyklosti, už asi víte, co dělat. A pokud ne, zbývají tři možnosti: podívat se, jak to dělá konkurence (a dělat to taky tak nebo úplně obráceně), sednout si s firmami nebo kamarády a vyptat se, jak to chodí u nich a nebo testovat a zase testovat.
Nakonec jste se rozhodli, že nebudete moc riskovat a pošlete dopisy na ty, kteří se podobají Vašim zákazníkům. Co o nich ale doopravdy víte? Vzpomínejte, ptejte se a klidně se za nimi i vydejte. A potom se pusťte do tvoření person.
Dobře poznat toho, komu chcete prodat nebo ho zaujmout, je hodně důležité. Jedině tak potom budete vědět co a jak mu říkat.
Máte ještě nějaké otázky nebo Vás zajímá konkrétní situace? Dejte nám vědět na info@listonoska.cz nebo si rovnou kampaň objednejte.
Další díly miniseriálu o direct mailu: