Activitypark Hotel Všemina je relaxačním i sportovním centrem v přírodě. Stejně, jako ostatní hotely, i na Všemině se musí vyrovnávat se sezónními výkyvy v obsazenosti. Jejich návštěvníky jsou především rodiny s dětmi a firmy, které přes pracovní týdny březnu až květnu nemají o ubytování zájem. A na hotelu musí hledat pro toto období jinou alternativu.
Hlavní parametry kampaně:
Jedním z nejdůležitějších úkolů bylo zvolit cílovou skupinu – a to dostatečně velikou, s vysokým potenciálem se vracet a takovou, aby do rodinně zaměřeného hotelu zavítala. Volba padla na školy, které jezdí na vícedenní pobyty v rámci výletů i vzdělávání. V České republice je jich kolem 5 000.
Sehnat databázi na školy není problém. Problém nastal až v definování, které školy se osloví. Pro efektivní zacílení tak byl udělán export všech škol, které v hotelu už byly, nadefinovány cílové skupiny a spádová oblast. Z toho vzniklo 981 škol z Olomouckého, Jihomoravského a Moravskoslezského kraje a také část z Prahy.
Volba padla na posílání papírových dopisů.
Školy se pro to, kam pojedou na výlet, rozhodují většinou na začátku školního roku. A zjistit to stálo jen pár telefonů. Takže cíl byl oslovit 981 škol na začátku školního roku.
Dostat dopis do poštovní schránky školy je hračka. Ale jak ho dostat až tam, kde to opravdu potřebujete? V ředitelně ho zaneprázdněný ředitel hodí do koše, ale ve sborovně, ve které se to hemží učiteli, si svého čtenáře najde.
Předpoklad byl takový, že když bude dopis adresován na sborovnu, nikdo nebude vědět, komu je určen a po otevření ho nevyhodí, ale nechá ležet na stole.
A co dál? Jak udělat, aby si ho všimli i ostatní? Musí vypadat jako součást jejich práce. Třeba něco, co mohli zapomenout… písemka.
Základem byl tedy direct mail vypadající jako klasická písemná práce studenta – „psaná ručně“. Do ní se zakomponovaly motivátory, které byly potřebné a o kterých hotel ví, že na jejich návštěvníky platí:
Cílem dopisu nebylo jen získat nové klienty, ale také e-mailové kontakty, aby se další rok nemuselo posílat tolik dopisů.
Šlo to jednoduše. Učitelé jsou taky jenom lidé. A rádi dostávají věci zdarma. Na konec dopisu se proto umístil soutěžní kód, který když zadali na speciální stránce, dostali poukaz na vířivku nebo na wellness v hodnotě 500 Kč.
A na to slyšeli.
Poptávka a kontakty
Náklady
Příjmy
Možná jste si všimli, že z 38 poptávek vzešlo pouze 24 objednávek. Problém nastal v tom, že některé školy požadovaly termíny, které se vyplnili jinými školami, které napsaly dříve.
Direct mail není samospásný. Dobře udělaná kampaň Vám ale může získat spoustu peněz i klientů. Stačí trošku myslet a především znát dobře ty, které chcete oslovit. Nápovědu hledejte na našem blogu v sekci Direct mail.
A pokud chcete vědět, na kolik by taková kampaň vyšla Vás s Listonoškou, ozvěte se nám.
Další díly miniseriálu o direct mailu: