Nevíte, jestli je oslovování klientů dopisem opravdu tím správným krokem? Přinášíme Vám pár informací, které Vám mohou pomoci si to jednoduše vypočítat.
Poslat dopis něco stojí. Náklady na odeslání jednoho dopisu (formát A4) začínají na 8 Kč. A míra reakce na kvalitní dopis je 4-5%. Ukážeme si na příkladu oslovení 1000 adres, jak vypočítat, zda je pro Vás vhodný.
Pro vzorový příklad budeme počítat s následující cenou:
A teď si jednoduše vypočítáme celkový náklad na kampaň:
8 Kč (cena dopisu) * 1000 (počet dopisů) + 1 500 Kč (za tvorbu obsahu) + 1 000 Kč (za databázi) = 10 500 Kč za oslovení 1 000 potenciálních zákazníků
Statistiky říkají, že průměrná míra odezvy se pohybuje kolem 4%.
Počet očekávaných objednávek vypočítáme jednoduše:
1000 (odeslaných dopisů) * 4% (průměrná míra odezvy) = 40 objednávek
Vždy je důležité znát, kolik Vás asi bude stát, získání jednoho zákazníka.
Náklad na získání zákazníka:
10 500 Kč (celkový náklad na kampaň) / 40 (počet objednávek) = 262,5 Kč
A to je to číslo, kde se rozhodnete, zda má direct mail smysl. Jestliže Vám objednávka od nového zákazníka vydělá méně než 262,5 Kč, musíte to zkusit jinak. Pokud je ale číslo vyšší, může být direct mail ideálním řešením.
Aby byla kampaň úspěšná, musíte si uvědomit několik věcí:
Pokud už víte, že Vaše kroky směřují k direct mailu, sledujte náš miniseriál nebo si rovnou napište o nabídku.
Další díly miniseriálu o direct mailu: