Seznamte se: Direct mail

dopisyDirect marketing je způsob přímého oslovení zákazníků. Často se dělá telefonem nebo e-mailem, ale my Vám řekneme, jak ho dělat dopisem tak, aby se dostal přímo do domu či kanceláře nejen potenciálního klienta. A vydělal Vám peníze.

 

Co je direct mail?

Direct mailem, nebo taky česky „hromadnou korespondencí“, označujeme veškerá marketingová oznámení (nabídky), která jsou zasílána hromadně skrz poštu. Někteří mohou znát direct mail jako obchodní psaní.

 

Co můžete papírovým direct mailem posílat?

Cokoli. Limitováni jste akorát vlastní představivostí a financemi. Nejběžnější formát dopisu je papír A4, ale poslat poštou můžete i leták, brožurku, firemní časopis nebo třeba PFko.

 

Direct mail v dnešní době

Mnoho marketérů si myslí, že je direct mail mrtvý. A to je dobře. Tím, že většina firem přešla od dopisu k levnějšímu e-mailu, se uvolnilo místo v poštovních schránkách. Jednoduše řečeno, konkurence hodně oslabila.

 

Výhody a nevýhody direct mailu

Hlavní výhody direct mailu

Rozšířenost - poštovní schránku využívá každý.
Cílenost – jednoduše zasáhnete toho, koho potřebujete. A mnohdy je právě adresa tím jediným kontaktem, který na klienta máte.
Trvanlivost – dopis ve schránce počká a nikam neuteče (většinou). Adresát se k němu dostane právě tehdy, kdy na něj má čas.
Osobitost – kvalitní informace jsou základem všeho. Můžete tak slečně Evě poslat nabídku nových šatů nebo panu Adamovi kravaty, které se k těm šatům hodí.
Nízká konkurence
Vyhodnocování efektivity – v případě, že do dopisu vložíte slevový kód nebo speciální odkaz na web (www.mujweb.cz/akce) vidíte, kdo reagoval, a kdo ne.

 

Nevýhody direct mailu

Náklady – oslovení klientů něco stojí. Jeden odeslaný dopis začíná na 8 Kč.
Kroky navíc – pro to, aby Vám adresát vyhověl, musí udělat krok navíc – zvednout telefon a zavolat, osobně přijít nebo navštívit Váš web.

 

Stačí zaujmout a máte napůl vyhráno

Adresáta je potřeba zaujmout a vyvolat v něm pozornost už obálkou. Vedou k tomu dvě cesty. Buďto zvolíte kreativní obálku, kterou nejde neotevřít nebo nenápadně vypadající osobní dopis na jméno cílené osoby. Kdo by taky nepodlehl zvědavosti a neotevřel dopis, který přišel na jeho jméno?

A potom už záleží všechno jen na obsahu. O tom si povíme příště.

 

Další díly miniseriálu o direct mailu:

Pomohl Vám článek? Řekněte o něm dál.
VÍTE, ŽE MŮŽETE POSLAT PAPÍROVÝ DOPIS PŘÍMO Z POČÍTAČE?
Chci vědět víc