A teď trošku inspirace, tou nikdy nemůžete nic zkazit. A i když na většinu těchto direct mailů asi nebudete mít rozpočet, třeba Vás posunou zase o kousek dál v tom, jak přemýšlet jinak.
Pokud by Vám naše příklady kreativních direct mailů nestačily, zkuste se na nápady i na case studies podívat třeba na českém iDirektu (kde jsme se inspirovali nejvíce) nebo zavítejte na studnici nápadů – Pinterest. A i Google rád v hledání ukázek direct mailů pomůže.
Little Premature Christmas card
Vánoční přání zaslané s předstihem už v polovině října s textem „Je to sice trochu předčasné, ale Veselé Vánoce“. Cílovou skupinou byli pracovníci nemocnice z oddělení pro nedonošené děti a bývalí pacienti.
Zdroj: http://bit.ly/1pxn4Hq
Quarriers – Christmas Campaign
Papírový direct mail se skutečnými příběhy pomoci. Jeho účelem bylo z těch, kteří už jednou darovali, udělat pravidelné dárce.
Zdroj: http://bit.ly/1RzScwp
pH Business Card
Vizitky vytištěné na speciálním papíru, který měří pH bazénové vody. Pokud barva odpovídá špatnému pH, je načase kontaktovat Schwimmer Pool Service.
Zdroj: http://bit.ly/1lIdNms
Sensory Print Mailing for cats
Letáčky se speciálním nástřikem, kterému neodolá žádná kočka (a ani její majitel, který stelivo běží koupit).
Zdroj: http://bit.ly/1tkQ4fu
Direct mail Fifteen design
Nafukovací origami žáby všem klientům, kteří využili služeb agentury. Direct mail měl vést k upevnění vztahu mezi agenturou a zákazníky a pomoci tak znovu získat zakázky.
Zdroj: http://bit.ly/1QH3D9s
Škoda
Papírový direct mail odesílaný zákazníkům, který připomíná zajímavým zpracováním a grafikou končící smlouvu. A taky rovnou nabízí řešení.
Zdroj: http://bit.ly/1QDD83r
NSPCC
Papírový dopis s textem vyzývajícím k přelomení obálky. V té zůstala po otevření přelomená tužka s dovětkem: „Tak lehké je zlomit dítěti ruku“ a příběhem jednoho takového případu. Cílem bylo přesvědčit zaměstnance, aby se zapojili do charitativního programu na pomoc týraným dětem.
Zdroj: http://bit.ly/1QLSIru
Guide dogs
Obojek s názornou ukázkou toho, jak dlouhý a náročný je výcvik vodícího psa. Zásilka byla směřována vybrané skupině manažerů a cílem bylo získat dárce.
Zdroj: http://bit.ly/1p83HUM
Aguas de Barcelona
Propagace nové služby vodáren pojatá formou rozmočeného dopisu. Jediné, co šlo přečíst, byl odkaz na jejich stránky.
Zdroj: http://bit.ly/1Yx8BHm
Staedtler
Papírový direct na napsaný tužkou jako ideální příležitost vyzkoušet si kvality přiložené gumy, kterou společnost prodává.
Zdroj: http://bit.ly/1RzWyDO
Whybin TBWA\Tequila
Vánoční přání klientům, podporovatelům a mediálním klientům. Vše, co po vřelém pozdravu ze sněhuláka zbylo v pytlíku.
Zdroj: http://bit.ly/1W94akH
ASB
Vyjedená bonboniéra zaslaná ze strany bankéřů se vzkazem: „Uděláme cokoli, abychom si sjednali schůzku se zubařem“. Cílem bylo sjednání si obchodní schůzky.
Zdroj: http://bit.ly/1M6JunJ
Gothenburg Homeless
Dopisy směřované lidem bez domova, kteří ovšem nemohli být zastiženi a proto se psaní vrátila „odesílateli“. Těmi byli agenturou předem vytipovaní možní sponzoři a dopis obsahoval žádost o příspěvek.
Zdroj: http://bit.ly/1U3IRCY
Pojišťovna AIG Memsa
Obyčejná krabice s kusy rozbitého starožitného porcelánu. Demonstrativní kampaň ukazující na to, co se může stát, pokud nemáte své cenné předměty pojištěny pro případ zničení.
Zdroj: http://bit.ly/1pgkC8B
Stále nevíte, kde začít? Nevadí, dejte nám vědět na info@listonoska.cz
Další díly miniseriálu o direct mailu: