Znát dobře svého zákazníka je klíčem k úspěchu nejen v direct mailu, ale celém marketingu. Pokud pochopíte, kdo klient je, jak myslí a co dělá, máte téměř vyhráno. Na co všechno ale při sestavování persony myslet?
Ideálně na všechno. Jak vypadá, kdy vstává, jestli snídá, co si dává na oběd a kdy večer ulehá k televizi. Jednoduše řečeno: zákazník se musí stát Vašim nejlepším přítelem.
Je docela logické, že u Vás nenakupuje pouze jeden typ zákazníka. Proto person budete asi tvořit taky více. Zaměřte se hlavně na ty, které pro Vás mají největší smysl. A jak taková persona může vypadat?
Petr Aktivní
Petrovi je 25 let, je svobodný, pracuje rukama (ne proto, že musí, ale proto, že chce) a bydlí v podnájmu se spolubydlícím. Rád cestuje, poslouchá hudbu a sportuje - nejraději má tenis. Ve volném čase navíc organizuje fotbalové zápasy se sousední vesnicí a zábavu pro kamarády. Pokud to jde, je od rána do večera venku, zkouší nové věci a nebo bojuje za lepší svět. Nemá rád stereotyp v životě, dlouho nevydrží na jednom místě a snadno se nadchne pro věc. Je přátelský, vždy pozitivně naladěný a otevřený novým věcem.
Martin Velkolepý
Je mu lehce přes 30 let, není ženatý, ale také nežije sám. Bydlí na okraji většího města v rodinném domku s udržovanou zahradou a denně dojíždí do práce - nadnárodní společnosti, kde pracuje v managementu. Je těžké ho zastihnout na jednom místě - jezdí hodně za klienty, je furt na telefonu nebo řeší obchody. Má kolem sebe rád společnost, je vždy středem pozornosti, rád se poslouchá a někoho přesvědčuje o své pravdě. Na sobě, koníčcích ani trávení volného času nešetří - rád se občas rozšoupne, na druhou stranu myslí také na výhodné investice.
Jana Starostlivá
Jana je mladá maminka, která bere péči a výživu svého dítka hodně zodpovědně. Aktivně si na internetu vyhledává informace a konzultuje je jak s lékaři, tak také s ostatními na internetu (hlavně na mimibazaru a facebooku). Často se schází také s jinými maminkami a lidmi, kteří mají v životě podobné hodnoty. Přes den ráda navštěvuje cvičení a podniky s dětským koutkem, večer se věnuje také manželovi. Denně pro rodinu vaří a rozhoduje o chodu domácnosti.
Máte ještě nějaké otázky nebo Vás zajímá konkrétní situace? Dejte nám vědět na info@listonoska.cz nebo si rovnou kampaň objednejte.
Další díly miniseriálu o direct mailu: