Databáze a sběr kontaktů na direct mail

databázeKoupená nebo vlastní? Nad tím se u každého láme chleba. Ať tak či onak, nezapomeňte dopředu promyslet, jaké informace o zákaznících potřebujete - postačí jméno a adresa nebo budete zákazníkovi i volat?

 

Vlastní databáze

V moc případech ji sice nepoužijete, ale je určitě dobré ji opečovávat. Před tím, než budete chtít poslat třeba novoroční PFka, zkuste se podívat, jestli nepotřebuje aktualizovat a pusťte se do toho.

 

Samosběr

Ideální možnost pro většinu managementu (protože je "zdarma"), černá můra všech, kteří kontakty vyhledávají a zpracovávají (protože nemá konce).

Můžete ho použít v případě, kdy produkt nabízíte hodně omezené nebo specifické cílové skupině nebo když se chcete zaměřit na menší počet vytipovaných příjemců.

Údaje pro tvorbu databáze najdete nejsnáze na internetu, ty tam jsou doby zlatých stránek. Použít můžete internetové vyhledávače, různé registry a rejstříky (firmy.cz, justice.cz, statnisprava.cz, aj.) nebo přímo webové stránky firem.

Předem si stanovte, podle jakých kritérií chcete firmy hledat, kterou osobu oslovíte, jaké údaje potřebujete, co je pro Vás důležité a čeho si naopak nevšímat. Jestli na databázi pracuje více lidí, je lepší doplňovat informace do předem připravené šablony s nastaveným výběrem polí.

 

Koupená databáze

Databázi využijete, pokud chcete najednou kontaktovat velké množství firem, posíláte dopisy pravidelněchcete se zaměřit se na celý segment (např. potravinářství), nehledáte něco hodně specifického, chcete testovat nebo si chcete jednoduše usnadnit práci či spěcháte.

Specializované firmy nabízí buď už hotové balíčky kontaktů, nebo si můžete sestavit databázi na míru. Není problém filtrovat mezi velikostí firmy, počtem zaměstnanců, segmentem, krajem, obratem aj.

Musíte ale počítat s tím, že kontakt něco stojí (a není to zase taková hrůza - za 1 Kč seženete třeba i 8 kontaktů na firmy) a ne úplně vždycky je aktuální. Ale lepší mít 10 000 kontaktů za pět minut než tomu obětovat dva týdny. Cena by určitě neměla mít prim nad efektivitou. A přiznejme si to, Váš zaměstnanec také nedělá zadarmo.

 

Komplexní služby

Pokud někomu svěřujete distribuci direct mailu, zkuste se pozeptat i na kontakty. Nezřídka se stává, že firmy nabízí komplexní služby. Třeba jako Listonoška.

 

Máte ještě nějaké otázky nebo Vás zajímá konkrétní situace? Dejte nám vědět na info@listonoska.cz nebo si rovnou kampaň objednejte.

 

Další díly miniseriálu o direct mailu:

Pomohl Vám článek? Řekněte o něm dál.
VÍTE, ŽE MŮŽETE POSLAT PAPÍROVÝ DOPIS PŘÍMO Z POČÍTAČE?
Chci vědět víc