Příprava direct mailu: web, dárky a zaměstnanci

Direct mail nekončí jen dopisem. Je potřeba vyřešit i vše okolo - nastavit webové stránky, zrealizovat případný dárek, e-book nebo přichystat newslettery a v poslední řadě taky poučit zaměstnance.

Webové stránky

Ačkoli chytáte zákazníka offline, je víc než pravděpodobné, že si Vás bude chtít proklepnout také online (tím spíš, pokud uvádíte v direct mailu odkaz na webové stránky). Ty by tak měly být postaveny tak, aby zákazníka dovedly zdárně k tomu, co chcete. Zkuste se na ně kritickým okem podívat a minimalizovat počet kroků potřebným ke konverzi. Pokud nevíte jak na to, nechejte se inspirovat třeba na GoodUI.

Jestli máte ještě chvilku času, zkuste zákazníka namísto homepage poslat na speciálně vytvořenou stránku s rozšiřujícími informacemi o produktu/službě. Nebude se muset brodit hromadou informací, které mu nebudou k ničemu a Vy ho tak potom mnohem snadněji chytnete třeba pro remarketing. Více jsme to rozebírali minule v článku "Příprava direct mailu: nástroje vyhodnocení a testování".

 

Dárky a informace

Jak ještě zákazníky v jejich (správném) rozhodnutí podpořit? Jednoznačně dárky, vzorky a dalšími maličkostmi, které jim budou k užitku a/nebo je budou mít stále na očích. Klasikou jsou reklamní předměty (např. propisky, pravítka) nebo vzorky produktu, zabodovat můžete ale i třeba jenom "obyčejným" kalendářem s vyznačenými důležitými termíny týkajícími se Vašeho oboru nebo kartičkou s radami ohledně bezpečnosti (co dělat, když ...). Vytvořte jednoduše hodnotu, které si bude vážit natolik, že ji zapojí do své kanceláře nebo života.

"Více informací na www.xyz.cz nebo info@xyz.cz." Proč by si měl zákazník zjišťovat více podrobností k tomu, o co si nežádal? Vzbuďte jeho pozornost. Pokud jsou Vašim silným argumentem informace, zkuste výměnou za e-mail nabídnout například e-book s 10 tipy, jak pracovat s..., nebo možnost přihlásit se k odběru Vašeho blogu nebo newsletteru, ve kterých pravidelně posíláte novinky z oboru. Zajímat se mohou například i o předběžnou kalkulaci, takže pozornost upoutáte také elektronickou kalkulačkou na svých stránkách. A co třeba případové studie? Pokud na to zákazník uslyší, zkuste zpracovat (i třeba fiktivní) firmu a její kalkulaci s Vaším a bez Vašeho řešení.

 

Zaměstnanci

Nepodceňujte ani informace směrem do své firmy. O tom, co se chystá, dejte vědět všem, kteří budou mít se zákazníky co do činění - obchodníkům nebo třeba zákaznickému servisu. Připravte pro ně školení nebo alespoň krátký nástřel otázek a odpovědí, které by mohly volající napadnout.

A přípravu opravdu nepodceňte. Snad nic zákazníka spolehlivěji neodradí než neinformovaný personál. A co si budeme povídat, zaměstnanci taky nebudou moc nadšení, když se o aktivitách firmy dozví až od nespokojených zákazníků.

 

Máte ještě nějaké otázky nebo Vás zajímá konkrétní situace? Dejte nám vědět na info@listonoska.cz nebo si rovnou kampaň objednejte.

Pomohl Vám článek? Řekněte o něm dál.
VÍTE, ŽE MŮŽETE POSLAT PAPÍROVÝ DOPIS PŘÍMO Z POČÍTAČE?
Chci vědět víc