Příprava direct mailu: text dopisu a vzhled

A jde se na věc. Všechno máte promyšlené, základní body leží před Vámi a můžete se pustit do psaní. Zkuste se neomezovat na jeden návrh, ale vytvořte jich hned několik rozdílných, abyste mohli s kolegy vybírat a testovat.

 

Tvorba textu

  • Oslovení:  Pokud to jde, oslovujte zákazníka jeho jménem (je to osobnější a spíš to upoutá pozornost). A pokud ne, zkuste vymyslet něco lepšího, než Vážení...
  • Kdo jsme? Krátce a v jednoduchosti napište kdo jste, co děláte a co chcete. Pište opravdu jenom informace, které mají význam a které by mohly být ku prospěchu. Dva odstavce nudné historie firmy si raději nechte do kroniky.
  • Jsme nejlepší: To o sobě tvrdí každý - čím to ale může dokázat? Buďte konkrétní - ukažte čísla, reference, certifikáty. Nezapomeňte ale, že přílišná sebechvála smrdí. 
  • Umíme první poslední: Jestli si myslíte, že jste specialisté na všechno, tak nejste a ani nemůžete být. Vyberte proto jen ty produkty, které by klienty mohly zajímat a u kterých jste si jistí, že je ovládáte na 100 %. Neslibujte něco, co potom nemůžete splnit.
  • Spousta výhod: Při prezentaci produktů myslete na jedno základní pravidlo: prodávejte výhody, ne funkce. Co to v praxi znamená?  Nabízejte "sedačku, která odolá i tomu nejkreativnějšímu dítěti" namísto "materiálu jednoduchého na údržbu", nebo "kartáč na psa, který Vás navždy zbaví každodenního vysávání" místo "patentované technologii na vyčesávání". Zákazník si tak dokáže okamžitě představit, co tím doopravdy získá.
  • Proč chtít zrovna nás? Dejte zákazníkům důvod, aby Vás chtěli. Výrobek nebo služba to sama o sobě nemusí zvládnout. Nabídněte zkušební období zdarma, vzorek, bezplatný servis nebo dopravu, akční cenu. Cokoli, co bude pro zákazníka tak hodnotné, aby do toho chtěl jít nebo se o to začal alespoň zajímat.
  • Co má klient udělat? Že je to z dopisu jasné? Po tom, co ho ohromíte mnoha fakty a o skvělostmi Vašeho produktu, to tak nemusí být. A proč mu tam jasně nenapsat, že pro objednání služby má zavolat na uvedený telefon? 
  • Kdy to má udělat? Omezte alespoň časově možnost využít Vaše služby. Akční nabídka přeci není nekonečná. Bude se Vám snáze vyhodnocovat a získáte ty klienty, na které krásně působí "časové preso".
  • Ceník: Ceníky jsou většinou záležitostí velkoskladů a mají pomoci se dobře zorientovat v nabídce. Pokud píšete dopis těm, kteří jsou zvyklí s nimi pracovat, nebojte do něj vměstnat i část své nabídky. 
  • Kontakty: Jsou základ a bez nich to určitě nepůjde. Nemusíte ale uvádět každý Facebook nebo Twitter (pokud to nemá nějaký další smysl). Postačí údaje Vaší firmy, e-mail nebo telefon. A samozřejmě webové stránky, kde se dozví více.
  • Vyhodnocení: Budete do dopisu vkládat unikátní slevové kódy, speciální url adresy, e-maily nebo telefonní čísla? Budete se vyptávat lidí na prodejně nebo zpětně obvolávat všechny, kterým dopis přišel? Způsob vyhodnocení vždy přizpůsobte nastavenému cíli. Blíže se tomu věnujeme v článku "Příprava direct mailu: web, dárky a zaměstnanci".

 

Vzhled direct mailu

Nezapomeňte také vyřešit barevnost a vzhled direct mailu (jak dopisu, tak obálky). Držet se můžete korporátního stylu a barev, nebo vytvořit něco nového - třeba jednoduché grafické představení Vašeho produktu. Pokud si nejste se svými základy v malování jisti, přizvěte si profesionála nebo využijte různé fotobanky, mockupy aj. Ani s "obyčejným" psaným textem bez parády kolem ale můžete mít úspěch.

Pokud plánujete personalizaci, myslete také na vhodnou variantu, jak ji udělat bez toho, abyste museli každý dopis upravovat ručně. Hodně Vám s tím pomůže třeba MS Word a hromadná korespondence.

Máte ještě nějaké otázky nebo Vás zajímá konkrétní situace? Dejte nám vědět na info@listonoska.cz nebo si rovnou kampaň objednejte.

Pomohl Vám článek? Řekněte o něm dál.
VÍTE, ŽE MŮŽETE POSLAT PAPÍROVÝ DOPIS PŘÍMO Z POČÍTAČE?
Chci vědět víc