Příprava direct mailu: nástroje vyhodnocení a testování

Byl direct mail úspěšný? To se nejlépe dozvíte, pokud na to budete myslet už předem - a uzpůsobíte tomu nejen obchodní dopis.

Webové stránky

Jak odlišit ty, kteří se na Váš web dostali díky direct mailu, od těch ostatních? Poslouží Vám k tomu speciálně vytvořené stránky a statistiky webu nebo třeba Google Analytics.

Zákazníka tak pošlete na předpřipravené adresy, které budou určeny právě a jen pro direct mail a budete sledovat, jak se tam chová:

  • speciálně vytvořená nová stránka na Vašem webu, která má za úkol dosáhnout stanoveného cíle (např. předat podrobnější informace, vypočítat kalkulaci, prodat, vysvětlit aj.). O tom, jak by mohla vypadat, si přečtete třeba zde
  • existující stránka s označením pro direct mail (zákazníka například pošlete na hlavní stránku, ale abyste věděli, že přišel přes direct mail, nepošlete jej na www.xy.cz ale na www.xy.cz/specialni-akce). Obě stránky mají stejný obsah, u jedné ale s určitostí víte, že na ni šli pouze lidé z direct mailu.

Nezapomeňte na tyto stránky umístit kódy a aplikace pro sběr údajů tak, abyste se mohli potom připomenout remarketingem nebo telefonem (skvělým nástrojem pro to, abyste zjistili, která firma u Vás na stránkách byla, je třeba Leady). A pokud si nejste jisti, jestli náhodou neodháníte zákazníky špatně postavenými stránkami, nebojte se použít také techniku - například hotjar.

 

Slevové kódy a kupony

Kódy a kupony dokážou nejen povzbudit chuť k nákupu, ale také informovat o úspěšnosti direct mailu. A dokážou to jak obecně, tak i hodně konkrétně.

  • obecný slevový kód/kupon (tzn. pro všechny stejný) - např. obdržíte slevu, když do objednávku vyplníte slovo "zmrzlina" nebo když dojdete na prodejnu s tímto slevovým kuponem
  • individuální slevový kód/kupon (tzn. každému jiný) - funguje stejně, jako kód obecný, ale můžete vymezit jeho jednorázovost nebo personalizaci (např. pošlete klientovi slevu k narozeninám a budete vědět, že tento konkrétní člověk ji taky využil)

U individuálních slevových kódů si určitě pomozte různými generátory a aplikacemi (např. Discount Code Generator).

 

Vyhodnocení a testování

Pokud jste se rozhodli testovat více variant dopisů, myslete na to i při testování. Jestli je pro Vás směrodatná návštěva webových stránek, vytvořte jednu variantu webu a v každém dopise na ni směrujte jiným odkazem. Nebo uveďte vždy jiné telefonní číslo. Bez toho byste totiž vůbec nepoznali, která varianta měla lepší úspěch.

 

Máte ještě nějaké otázky nebo Vás zajímá konkrétní situace? Dejte nám vědět na info@listonoska.cz nebo si rovnou kampaň objednejte.

Pomohl Vám článek? Řekněte o něm dál.
VÍTE, ŽE MŮŽETE POSLAT PAPÍROVÝ DOPIS PŘÍMO Z POČÍTAČE?
Chci vědět víc